M

POP Color Box: Point of Promotion ― 

Κάθε επιτυχημένη σχέση στηρίζεται στην ενσυναίσθηση: στην ικανότητα, δηλαδή, να μπορούμε να μπούμε στη θέση του ανθρώπου που έχουμε απέναντί μας. Η AkzoNobel Coatings SA διαρκώς σχεδιάζει νέα προϊόντα για να μπορεί να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους αρχιτέκτονες, αφήνοντάς τους την πρωτοβουλία των κινήσεων ώστε να μπορούν, στη συνέχεια, να ζητήσουν την πιο εξειδικευμένη γνώμη μας, όταν χρειάζεται να προδιαγράψουν ένα συγκεκριμένο χρώμα για τα μεταλλικά στοιχεία στο έργο τους.

Η ιδέα για το πρωτότυπο, τρισδιάστατο δειγματολόγιό μας, «POP Color Box», γεννήθηκε μέσα από μία απλή ανάγκη: Θελήσαμε να δώσουμε στους αρχιτέκτονες τη δυνατότητα να δουν είκοσι επιλεγμένες πούδρες βαφής Interpon εφαρμοσμένες σε μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες, που να ξεφεύγουν από το συνηθισμένο δείγμα σε μορφή κάρτας. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν το χρώμα με όλες τους τις αισθήσεις, ενώ επίσης, καθώς τα πλαίσια θα μετακινούνται κάτω από διαφορετικό φως, θα μπορούν να δουν πολύ πιο εύκολα τα ειδικά εφέ του, τα οποία συχνά διαφεύγουν. Ήταν επιθυμία μας οι αρχιτέκτονες να μπορούν να αντιληφθούν το χρώμα στον τρισδιάστατο χώρο, να το πιάσουν με τα χέρια τους και μάλιστα να το τοποθετήσουν σε σχέση με άλλα υλικά. Έτσι, καταλήξαμε στο σχήμα του πλαισίου, το οποίο μέσα από τις διαστάσεις του παραπέμπει σε μεταλλικό κούφωμα και μπορεί, πραγματικά, να χρησιμοποιηθεί για δειγματισμό σε κλίμακα 1:1.

Φυσικά, μας ενδιέφερε το νέο αυτό αντικείμενο να έχει και μεγάλη καλλιτεχνική αξία: Έχουμε αντιληφθεί ότι, εφόσον συνεργαζόμαστε με αρχιτέκτονες και άλλους επαγγελματίες του δημιουργικού τομέα, έχει σημασία να μιλάμε την ίδια γλώσσα σε όλα τα επίπεδα. Εμπιστευθήκαμε, λοιπόν, χωρίς δεύτερη σκέψη τον σχεδιασμό του δειγματολογίου στον πολυβραβευμένο, σταθερό συνεργάτη μας, Semiotik Design Agency. Εμπιστευθήκαμε για άλλη μια φορά την Semiotik καθώς το έργο της στον σχεδιασμό της επικοινωνίας στηρίζεται στην απλότητα, τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα, με έντονη συναισθηματική ανταπόκριση.

Ο art director της Semiotik, Δημήτρης Κολιαδήμας, εξερεύνησε μαζί με την ομάδα του τις δυνατότητες του project μέσω της προοπτικής, με δεδομένο ότι η προοπτική φέρει δυνατούς συσχετισμούς με την αρχιτεκτονική αντίληψη. Η προοπτική σχετίζεται με την αρχιτεκτονική όχι μόνο μέσω του μεγέθους και της φόρμας των κτιρίων αλλά και μέσα από την οπτική με την οποία ο θεατής εξετάζει τα κτίρια. Το τελικό αποτέλεσμα ενσωματώνει την αρχή της προοπτικής μέσω της κλίμακας, της φόρμας και της γεωμετρίας. Επιπλέον, έχει ιδιαίτερη εικαστική αξία, παραπέμποντας σε OpArt ή σε κινητική τυπογραφία, με την πρωτοτυπία όμως ότι όλες αυτές οι αρχές εφαρμόζονται πλέον στις τρεις διαστάσεις και προϋποθέτουν την ενεργή συμμετοχή του χρήστη, διατηρώντας όλη τους την ένταση.

Η μορφολογία του τελικού αντικειμένου επιτρέπει στον χρήστη να συσχετίσει άμεσα την επιλογή χρώματος με την εφαρμογή του στο χώρο: Ένα καθαρό πρίσμα από διαδοχικά πλαίσια, χρωματισμένα με πούδρες βαφής, δημιουργεί μια ισχυρή προοπτική προς το κέντρο του. Τα χρώματα έχουν τοποθετηθεί στη σειρά από το ανοιχτότερο προς το περισσότερο σκούρο, ενώ η αύξηση του πάχους των πλαισίων, σε συνδυασμό με τις όλο και βαρύτερες τονικότητες, επαυξάνει την αίσθηση του βάθους. Τα χρώματα του δειγματολογίου είναι λεία είτε αδρά (Sablé), ενώ πολλά έχουν ειδικά εφέ, όπως μεταλλική λάμψη. Τα πλαίσια λειτουργούν ως σύνολο αλλά και το καθένα τους αυτόνομα, μια και κάθε πλαίσιο μπορεί να αποσπαστεί και να εστιάσει την προσοχή του χρήστη σε ένα συγκεκριμένο σημείο στο χώρο, εντείνοντας την προοπτική του μέσα από το χρώμα που σκέφτεται να χρησιμοποιήσει στην εφαρμογή.

Το δειγματολόγιο ονομάστηκε «POP», ως «Point of Promotion», μια και αρχική επιθυμία της AkzoNobel ήταν να το χρησιμοποιεί κυρίως σε εκθέσεις. Το αποτέλεσμα μάς ικανοποίησε όμως τόσο πολύ, ώστε πλέον το διαθέτουμε και σε επιλεγμένους συνεργάτες μας, ως χρηστικό και ιδιαίτερα καλαίσθητο εργαλείο δουλειάς.

Στο δειγματολόγιο, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι πούδρες βαφής της διάσημης συλλογής Futura της AkzoNobel, με τα χαρακτηριστικά ειδικά εφέ τους. Δεν λείπουν βέβαια και πούδρες που έχουν το εφέ της ανοδίωσης, με οικολογική όμως συμπεριφορά. Όλες οι πούδρες του δειγματολογίου είναι υπερανθεκτικές, με την τεχνολογία Interpon 2525, οι οποίες συνοδεύονται με εγγύησεις χρώματος 25 ετών.

Οι είκοσι επιλεγμένες πούδρες βαφής που συνθέτουν το Pop Color Box είναι:

Grazalema 2525 / YW266F [Futura Collection]

Detendre / Y2214I [Futura Collection]

Yazd 2525 Sablé / YW370F [Futura Collection]

Oia Silky Texture / YL316I [Futura Collection]

Toledo 2525 / YW271F [Metallics]

Gris 2800 Sablé / YW356F [Futura Collection]

Beige 2525 / YW276I [RAL (Metallic)]

Gris 2500 Sablé / YW358F [Futura Collection]

Pyrite 2525 / YW207F [Futura Collection]

Gris 2150 Sablé / YW365F [Futura Collection]

Soft Silver / Y2203I [Anodic]

Soft Champagne / Y2204I [Anodic]

Tijuka Sablé / Y2306I [Futura Collection]

Mars2525 Sablé / YX355F [Futura Collection]

Innoko Sablé / 4306I [Futura Collection]

Brun 2650 Sablé / YW366F [Futura Collection]

Bleu 2600 Sablé / YW361F [Futura Collection]

Gris 2900 Sablé / YW355F [Futura Collection]

Noir 2100 Sablé / YW359F [Futura Collection]

Noir 2300 Sablé / YW383I [Futura Collection]